Thursday, November 15, 2012

SURAT KECIL UNTUK TUHAN

Ya Tuhan,

Hidup adalah persediaan menghadapi mati. Sukar bagi aku Ya Tuhan. Aku sudah terlalu penat. Terlalu banyak ujian Mu yang aku tempuh. Terlalu banyak juga ujian Mu yang buat aku jatuh. Pagi ini langit Mu menangis. Ingin rasanya aku berjalan diluar sana. Agar tak siapa tahu aku sedang menangis.

Ya Rabbi,

Aku tidak meminta lebih dari Mu, Tuhanku. Yang aku mahu cuma secebis kebahagiaan. Mungkin juga sebuah penghargaan. Adakah aku dilahirkan untuk memberi lalu merasa sakit? Berikan aku kesempatan Tuhan. Berikan aku peluang. Untuk merasa apa yang aku minta dari surat-suratku yang lalu.

Ya Allah,

Aku tahu Kau mendengar. Aku tahu Kau membaca surat-suratku. Hidup ini semakin singkat buatku. Berikan aku kesempatan menghabiskannya bersama 'dia'.

Terima kasih, Tuhan.

1 comment: