Thursday, April 26, 2012

REVIEW: JONGKANG JONGKET


Seingat aku ini antara blook pertama yang aku baca. Cuma sekarang aku jadi kurang berminat dengan blook yang semakin berlambak dipasaran. Bagi aku buku-buku Indie yang ada sekarang banyak ditulis mat-mat dan minah-minah hipster yang menggunakan bahasa-bahasa berbelit yang kononnya art. Jangan panas bontot. Bukan semua ya. Kah kah kah. 

Karangan dalam buku ini diambil dari blog Mat Jan yang bagi aku sangat suci. Suci disini aku maksudkan tulisan dia tidak berbelit-belit dengan istilah-istilah yang entah apa-apa dan penyampaiannya lebih straight forward. Penulisan yang jujur ini juga membawa aku kedalam pengalaman-pengalaman yang diceritakannya dan kadangkala membuatkan aku menitiskan air mata. 

Nota kaki: Aku sebenarnya dah lupa apa isi blook ini tapi aku pasti aku sukakannya satu ketika dahulu. Kah kah kah.

No comments:

Post a Comment