Saturday, May 16, 2009

7ELEVEN

hari pertama gua ikut kursus gua dah tau gua akan bosan nak mati. sebenarnya gua tak ingin pegi tapi gua akur dengan keperluan hidup di zaman teknologi maklumat ni. gua sedar gua dah kena pikir masa depan. gua dah kena pikir zaman orang dewasa. gua nak kena kumpul pengalaman dan sijil kalau gua nak keje kat syarikat-syarikat kapitalis yang besar. nak sara hidup anak orang gua kena keje best-best.

tengahari gua daftar. petang nya gua keluar gi kedai serbaneka 7eleven dengan satu misi. gua nak beli daun terup. nanti bosan-bosan gua boleh ajak member gua judi. main royal. tak de la gua nganga je nanti. lagipun gua kat sini tak de transport. nak keluar ngan bas boleh membuatkan gua pikir dua kali. so petang semalam gua keluar r sementara gua tengah rajin.

sampai 7e gua disambut seorang gadis yang molek rupanya.
"selamat datang", dia cakap kat gua sampai melirik sekuntum senyuman.

gua buat rilek je sambil pass balik seketul senyuman. nasib baik gua bukan dalam mood ngorat kalau tak gua dah try dah. gua masuk pastu pusing-pusing cari kad tu. tak de. gua terus ke kaunter.

"ye bang cari ape?" dia bertanya dengan sopan santun gaya wanita melayu terakhir.

"err kad ada tak?" gua tanya dia balik.

"celcom ke digi?" dia bertanya dengan kebingungan. gua tersengih-sengih.

"kad...kad.." gua try explain sambil tunjuk gaya tengah ‘cong’ kad. dia pulak sengih kat gua.

No comments:

Post a Comment