Saturday, April 11, 2009

KARI SEMALAM BEB!!

Malam semalam aku ada misi penting. Champion league Liverpool lawan Chelsea. Pukul 2.15a.m aku dah keluar dari rumah bersama teman-teman. Kena keluar awal sebab nanti takde tempat. Maple tu kitorang panggil Old Trafford sebab kat situ memang tempat terbaik untuk tengok bola. Heaven beb. Nasib kami baik sebab sampai-sampai orang tak ramai lagi. Mata kami liar mencari port terbaik. Yeah aku dah nampak. Ade VIP seat. Table paling depan. Kami mengatur langkah kesana.

Order diambil. Teh tarik. Roti canai. Crowd semakin memenuhi setiap ceruk kedai. Hingar bingar. Ade yang pakai baju merah. Ade yang pakai baju biru. Aku pakai baju hijau. Aku terasa asing dan aneh. Dua orang pak cik duduk sebelah table kami. Seorang berperut boroi, berkumis tebal dan berambut pendek. Seorang lagi berambut sikat belakang dan berbadan tegap. Bekas askar agaknya. Mereka seperti aku. Asing dan aneh. Berbaju putih. Aku melontar senyuman tanda hormat. Mereka mengangguk.

Order kami sampai. Roti kosong aku rasa seperti pizza. Lazat. Lagi 5minit sepak mula. Pemain ditengah padang. Aku kekenyangan. Crowd semakin ramai. Menggila. Macha jaga kaunter tersenyum lebar. Macha ambik order semakin lincah. Macha buat air semakin pantas. Macha tebar roti berpeluh kencang. Syialll. Roti canai pak cik table sebelah sampai.

“ ane kasi kari semalam arr” pak cik berkumis menyusun kata dalam kebisingan.

“itu kari semalam punya la bos” ane ambik order berkata sambil kepalanya menari kekiri dan kekanan. Senyum kambing.

“bagi aku megi goreng!!” roti canai ditolak pak cik berkumis ketepi.

Aku berdebar-debar. Kari dalam usus aku meronta-ronta ingin keluar. Peluh jantan membasahi kulit gebu aku. Dada aku sesak. Usus aku menggelegak. Lubang dubur aku kembang kempis. Syialll.

“balik jom.aku nak berak r”

Prittttttt!!!!! Pengadil meniup wisel tanda sepak mula.

No comments:

Post a Comment