Tuesday, April 3, 2012

KAJIAN KEMASYARAKATAN: NEELOFA DAN DARA

Sekarang heboh pula diinternet tentang Neelofa hilang dara. Aku selaku rakyat marhaen yang prihatin cuba mengupas isu ini dari sudut pandang seorang rakyat biasa yang kehidupannya biasa-biasa sahaja. Aku cuba buat survey difesbuk dan malang sekali kurang mendapat sambutan. Kah kah kah.

***

Soalan: Apa pendapat saudara/saudari tentang suasana politik Pasir Mas yang bergolak kesan dari isu Neelofa yang sudah hilang dara dan apa pula kesan terhadap populariti Ibrahim Ali?

Jawapan:

Yie (Bukan nama sebenar):
Hampeh la. Isu liwat di muka depan akhbar. Ape barang der. Intelek rendah. Low definition hahaha Dok Malaysia tak berkembang otak. Tidak menggalakkan rakyat berfikir.

Faisal (Bukan nama sebenar):
Gua peduli ape. Pegi mampus la dorg! hahaha Ibrahim lagi suke kot ada link baru kt JB
hahaha

Kedai Hitam Putih: (Bukan nama kedai sebenar)
Tanya polis-polis moral dan manusia-manusia syorga. Soalan itu sesuai utk mereka. Bukan agresif tapi realiti dan manja. (y)

Muhaimin (Bukan nama sebenar):
Haha ada kaitan ke dua tu? *** je lebih-lebih. Kena marah ngan Berahim baru tau kacau orang P.Mas.

Shahnan (Bukan nama sebenar):
Hah? Maaf. Saya anti sosial. Saya tak tahu tu. Neelofa tu siapa?

***

Nota: Jawapan adalah dari sumber asal. Hanya pembetulan huruf besar/kecil sahaja dijalankan.

Gambar: Agresif tapi manja. Auwww.

1 comment:

  1. "Saya anti sosial..saya tak tahu tu.Neelofa tu siapa..?" jenuh cari org yg jujur jwab mcm tu walaupun peratus jumpa tu rendah gila.. -.-

    ReplyDelete