Thursday, January 26, 2012

REVIEW: PECAH (FIXI)



Novel Fixi kedua yang gua nodai. Secara jujur gua tak berapa gemar novel aksi dan thriller. Namun novel ini berjaya manarik perhatian gua untuk menanti penghujungnya. Ada cinta, nafsu, skandal, strategi, dendam dan banyak elemen lagi. Bermain dengan masa. Terkadang ke masa lampau dan terkadang ke waktu semasa. Jenayah rompakan yang sangat terancang. Modus operandi yang samar-samar dimata penguasa. Penamat yang tidak disangka-sangka. Walaupun agak tergantung sedikit, namun agak menarik gua kira. Berselang-selikan dengan adegan seks terlampau, novel ini agak hollywood di mata gua. Membuktikan perompak Malaysia setaraf dengan perompak antarabangsa. Dan polis, kekal polis Malaysia. Kah kah kah. Gua tunggu filem yang bakal diterbitkan. Semoga sehebat novelnya.

No comments:

Post a Comment