Saturday, January 1, 2011

NEW YEAR KEPALA BANA KAU!

lepas ni jangan cari gua lagi dekat scream park. gua dah resign dari menjadi seorang hantu yang berjaya. bermandi bedak sekejap sebelum balik. untung bukan darah ataupun telur. tak apa. hari last gua kira settle. babak-babak sebak pun ada terselit sekejap. mesti hantu-hantu lain bakal merindui sepeninggalan gua.

sempena hari terakhir, gua lepak lama sedikit lepas kerja tadi dengan beberapa orang hantu. lepak tengok manusia sambut new year kononnya. bunga api dekat atas, kau dekat bawah. macam pungguk rindukan bulan bak kata hang tuah. semua picit-picit leher setelah 10 minit mendongak. terjerit-jerit macam manusia paleolitik tengok kereta proton waja. itu belum lagi pancar memancar arak berbau bak kata kugiran ujang. kereta dan motosikal turut memainkan peranan meriuhkan suasana dengan deruan enjin berkapasiti besar dan hon mereka. tipikal rakyat satu malaysia.

terasa dungu juga gua disekitar itu. tapi apakan daya hari terakhir bersama hantu kena lah lepak lama sedikit. gua tak faham apa yang mereka raya kan sebenarnya. ada apa dengan tarikh bak kata melly goeslow. gua tak rasa mereka sambut 2011 kerana hujan pada 2011 adalah syiling emas bukan nya air. atau pun mereka sambut 2011 kerana pada 2011 mereka tidak perlu bekerja membanting tulang kerana rosmah mansur akan memberi elaun bulanan kepada semua warga satu malaysia. dan tentu sekali mereka bukan menyambut 2011 kerana pada 2011 harga barang turun sebanyak 50%. maka untuk apa?

NEW YEAR KEPALA BANA KAU!!!

No comments:

Post a Comment