Wednesday, September 29, 2010

SURAT CINTA KALER PINK

masuk kali ini dah 4 kali gua dapat nota kecil yang boleh juga di klasifikasikan sebagai surat cinta dari dia. modus operandi nya sama. apabila gua nak keluar pekena teh pagi, akan ada terselit sehelai kertas berwarna merah jambu yang berbau harum bedak follow me pada superbike gua. tetapi anehnya tidak pernah pula terserempak dengan gua.

setiap malam sebelum gua melelapkan mata dan menuju kedunia fantasi gua akan mengukir susuk dia dalam benak fikiran gua. muka bujur sireh, mata galak yang mungkin setiap hari memerhatikan gua dari jauh, bibir mungil kaler pink yang tercoret gincu cap silky girl, pipi berlekuk lesung pipit seperti meminta-minta di kucup, rambut hitam pekat panjang paras bahu, ukuran badan mirip rozita che wan dan tangan yang mulus lagi lembut bak taufu yang mengarang butir-butir perkataan kepada gua. ah! dia memang sudah menggangu ketenteraman hati gua.

***

pagi tadi gua bangun awal dari biasa. siapkan kerja-kerja gua selaku orang penting. gua turun ke tempat parking superbike gua.

"kacak juga moto gua",kata gua dalam hati.

ada satu susuk mundar-mandir dalam keadaan mencurigakan dekat superbike gua. seraya jantung gua terus berdegup 3 kali lebih kencang dari biasa. tangan itu. menyelit sekeping kertas merah jambu yang berbau bedak follow me yang dapat gua hidu dari jauh. gua terpaku dengan mulut gua terkunci rapat. dia pergi sambil melontarkan sebuah senyuman, meninggalkan gua yang masih terpinga-pinga.

"cilakak! selagi mbsa tak hentikan aktiviti saman parking, selagi tu gua tak kan mengundi! faking!".

2 comments:

  1. suspen pnye cite.hahaha.punyalah ingt lps tuh ada adegan jatuh cinta pndg pertama ke ape.kakaka~

    ReplyDelete