Wednesday, December 2, 2009

GUA NAK KAWEN!!!

dari tadi adi tenung siling bilik yang bersawang dan bertampal-tampal itu. ada manik-manik putih yang jatuh dari celah-celah tampalan terus kedalam besen hijau kepala itik yang disediakannya.adi mengeluh. bukan kerana tiap kali hujan biliknya akan turut hujan. tetapi ada hal lain yang adi pikirkan. adi nak kawen!

dah lama adi memendam rasa terhadap sally. nama glamer untuk seorang gadis bernama salimah. cinta adi suci. cinta adi cinta sejati. sejati macam lagu wings. adi takut sally jatuh kat tangan orang lain. jatuh kat tangan umar hassan. jatuh kat tangan rahmat ekamatra. jatuh kat tangan mana-mana lelaki. sebab tu adi nak terus kawen ngan sally. adi nak ada ikatan yang sah. lagi satu adi nak jadi orang pertama yang kawen dalam kalangan kawan-kawannya. baru boleh eksen. baru orang panggil taiko.

tapi adi ada masalah kewangan. adi tak ada duit sebab adi tak ada keje. nak kawen duit kena riban-riban. nak buat kenduri hantaran semua pakai duit. adi mintak duit kat akak kesayangannya. akak adi tak de duit. sebab laki dia yang sara keluarga. dia dah ada anak sorang. taun depan masuk darjah satu. bulan depan anak dia bertambah lagi 2 orang. sekarang dia tengah mengandung. anak kembar. nanti banyak nak pakai duit.

adi bagaitau bapak keinginannya. adi nak kawen. tapi adi tak de duit. adi nak pinjam duit bapak. adi suruh bapak jual tanah kebun pisang belakang rumah. bapak cakap ok. esok pagi kita gi bank. hati adi melonjak riang. adi gembira sebab dapat restu dan support dari orang tua nya. adi cium tangan bapak. adi cium tangan mak.

pagi esoknya adi ikut bapak gi bank. naik proton saga kaler merah bapak. tak lama lagi kita akan disatukan sally. adi cakap kat hatinya. adi senyum sorang-sorang. adi pelik. asal bapak adi singgah klinik ramli? adi tak sakit. bapak adi pun sihat walafiat.

bapak adi cakap cuti sekolah dah nak abis. taun depan adi dah nak masuk darjah 6. adi kena khatan cuti sekolah taun ni. tak khatan tak boleh kawen. adi pasrah. adi sedar yang dia baru darjah 5. adi belum berkhatan. tak pe sally abis upsr nanti kita kawen. jerit adi dalam hati. pagi tu adi balik mengangkang.

nota kaki : tahniah kepada boy ngan milly yang selamat bertunang aritu(cilakak!!) nanti nak kawen jangan lupa ajak gua. nanti gua kasi hadiah kentaki. dapat anak laki gua cadang taruk nama adrie. insyaallah nanti besar jadi kacak macam gua.


milly paksa gua taruk gambar gedik ni. cilakak!!!

17 comments:

  1. shweet nyer kitorang kn derry,,
    hahaha,,
    tq laa sbb sudy memeriahkn blog u ngn gmbr kitorang,, =]p

    ReplyDelete
  2. syiot lu boy.. tunang x ajak gua..
    gua bakar skuter lu yg kt penang tuh!!

    ReplyDelete
  3. ko ade skuter???terbace komen membe ko..smart..aku ske skuter..=)

    ReplyDelete
  4. haha..adi br darjah 6 ke??gatai noo..btw bawah tu mule2 aku ingat gambo ko..skali kwn ko..tp sweet la..

    ReplyDelete
  5. HAHAHA ingatkan aku je gatal nak kawen,budak kecik 5 taun pon taw ape tu kawen.huhu

    ReplyDelete
  6. terserlah yg ko sgt jlz akn beliau hahah

    ReplyDelete
  7. Salam perkenalan dari saya…….jemput la komen di blog saya.....meh kite jadi kawan....tq

    ReplyDelete
  8. Salam kenal,
    lawak la citer nie..
    kepada kwn anda...selamat bertunang :)

    ReplyDelete
  9. Anonymous : ehh sape tulis pasal u..ni milly ngan boy lain..perasan~

    DeSeRt MiND : boy mmg sial..ntah2 nnt kawen pon xbgtau..cilakak!!

    chokio_nia : gua lg ensem dr mamat tu..=)

    Reban Ayam : hang gatal ktne?agaga

    told la hejauw : ehh nk jeles asal..nnt gua kawen gua nk wat tp pntai..smua kne pkai underwear je hahaha

    Anak Pendang Sekeluarga : ada gak org yg nk kwn ngan gua uhukuhuk

    iZz♥h : congrat utk adi ke?? adi xjd kawen hehe

    eiza in the house : slmat bertunang utk kamu jgk ekekee

    ReplyDelete
  10. kawen je.. jempot aku skali..ngidam nasik minyak nie.. hehe..

    ReplyDelete
  11. jgn lupa ajak cik dara sama?adrie, cik dara mau tanya?u bila mau kawen?

    ReplyDelete
  12. i'm_siCK_n_tiReD : nk nsk minyak??gua reti msk..

    dara♥♥♥teruna : cik dara mau kawen ngan saya ke??ekekek

    ReplyDelete
  13. puki boy bertunang x bg taw!!!

    ReplyDelete
  14. eyman : sila jgn berkata-kata lucah disini yee kalau xmahu disula..

    ReplyDelete
  15. cam cerita tentang bulan ja..nak kawen kena sunat dlu..so pas sunat leh la kawen kan..

    ReplyDelete
  16. My LittLe Secret : ye ke? gua xpnh plak tgk cite tu..

    ReplyDelete