Thursday, September 3, 2009

BAZAR RAMADHAN

tak tau la asal semenjak dua menjak gua malas sangat nak menaip. tak cukup nikotina kot. letihhhh. dahaga lenchikang. hari tu gua gi bazar ramadhan kat seksyen 7. yela standard la orang puasa cam gua gi bazar waktu petang di bulan ramadhan. bukan tengahari. nasi plastik hitam. gua pun segera la dapatkan awek tercinta takut terlambat. gua pecut sesedap rasa. selamba je gua tapau 2 3 bijik keta time kat traffic light. sampai bazar gua carik port baiknye nak parking awek gua.



gua memulakan langkah depan gerai jual air tebu. berair jap mulut gua. gua ajak member gua pusing-pusing dulu baru beli. biasa la kita sebagai pembeli harus membuat pilihan yang tepat. baru la hidup aman senantiasa. awek ramai. tergoda sat. kurus pahala puasa. pusing-pusing gua nampak nasi tomato ayam percik. rasa stim plak. selamba gua keluar wallet bayar macam tak de pape. lepas tu gua terus bergerak laju carik air yang gua dambakan sepanjang ramadhan. lenchikang. rasa cam nak mandi je ngan air lenchikang tu kat situ. baru cam baywatch. ada lagi baki 2hengget menyemak dalam wallet gua. nak buang takut orang cakap pe plak. gua beli kuih.





dah habis beli semua juadah yang membangkitkan nafsu serakah gua, gua jalan-jalan tengok kuih sat.

"emmm best gak kuih kat sini, besar-besar..", hati gua cakap kat gua.

jalan punya jalan gua hampir sampai ke penghujung perjalanan. bijik mata gua tiba-tiba membesar. darah keluar membuak-buak dari hidung gua. cilakak!!! gila hape pakai baju nak gi klabing datang bazar. tak pasal-pasal gua nampak nasi lemak free. karipap tol!!!!

1 comment: